onsdag, december 07, 2005

Acta est fabula, plaudite!

Hylla Micke!

***
Då var det snart över, MålMicke kommer att lämna Hammarby vid årsskiftet. Mannen jag älskat att skälla på för att i nästa ögonblick förklara honom min totala kärlek har snart gjort sitt i Bajen, en saga tar slut. Säkert är det rätt att släppa Micke i detta skede, men vemodet kommer man inte ifrån.

***
HTFF brandskattas! Strategi, idioti eller bara klassisk handlingsförlamning? Ja, fan vet! Har tyvärr inte kunnat följa HTFF tillräckligt bra under året som jag velat, men det jag sett av både Tappert och Junegard, som nu båda lämnat, har lovat gott för framtiden. Förstår dock grabbarna när de väljer speltid i A-trupp framför ”reservspel” i lägre serier.

***
Måste passa på att slänga in en blänkare om E-Tuna Bajares rätt charmiga intervjuer.

***
Svängde förbi de tre (ok, 2 plus gänget från förorten) Stockholmsklubbarnas marknadsstånd på Sergels Torg igår, sicken besvikelse. Dels var urvalet ganska blekt, inga direkta nyheter, men det kan jag ta. Att däremot bemanna ståndet med oengagerad (ni älskar säkert Bajen och hela den biten men…) personal när det kommer små tjejer och killar till de olika stånden duger inte. Bredvid varandra står supporterklubbarna och våra ”kära” lokal rivaler gör ett bättre jobb i att försöka värva de små till just sin klubb, det gav mig en klump i magen och jag drog rask vidare. Borde kanske ha sagt något, men som oftast när man kommer med kreativ feedback ses man inte på med blida ögon.

***
Snart dags för lite CL-fotboll som uppvärming för i morgon. Kommer att drömma om ett Söderstadion indränkt i starkt strålkastarljus, snö i luften och ”the finest of the finest” som luftar sina stämmor i kör.

Hylla Micke!

* det latinska dravlet i rubriken betyder: Skådespelet är slut, applådera!