måndag, december 05, 2005

Svagt Lagrell


Nåja, man slipper ju gå och lägga sig glad och tillfreds med styrelseskicket i vårt fotbollsförbund. Att ett till stor del skattefinansierat, medlemsstyrt folkrörelseförbund kan få komma undan med denna censur och brist på insyn. Att vidare anlita skumma affärsmän med tvivelaktigt rykte och bas i ett skatteparadis rimmar illa med den ”svenska modellen”.

Ni såg förhoppningsvis programmet och har bildat er en egen bild av hur det står till i denna, i mitt tycke, väldigt sjuka story. Lagrell för helvete, sluta med pajasfasonerna och ge oss insyn och svar.

***
Luktar det inte lite illa att just en av de budgivande parterna i upphandlingen ligger bakom programmet? Där måste jag jag (motvilligt) ge Lagrell rätt.

***

Hur kan man välja att anlita en person som uppenbarligen inte spelar ett rent spel, och vid flera fall funnits skyldig till affärsrelaterade lagbrott?

***

Vad ger SvFF rätten att sälja alla våra klubbars varumärken i klump? Borde inte varje klubb ha rätt att dra nytta av sitt varumärke på bästa sätt? Jag som medlem i Hammarby IF vill INTE att Lagrell företräder min klubb, än mindre vill jag att personer som Rune Hauge ska anlitas.

***

Nej fy fan säger jag. Återkommer kanske i ämnet när jag samlat mig lite.