måndag, december 05, 2005

Petur, en trist fan

Nja, enligt egen utsago i dagens CITY så är han inte alls en särskillt kul typ. Skön självinsikt, men så länge han blir frisk och återfinner sin gamla form så bryr jag mig inte om han på det humoristiska planet får Kurt Olsson att framstå som inteligent och djupsinnig. I artikeln så finns också en paragraf om hans skada, och det låter inget vidare alls. Bara hoppas läkeprocessen går som den ska och att vår Peitur-lejkur är tillbaka till säsongsstarten i April.

***

Våra kommande motståndare i Royal League, Vålerenga brukar ibland kallas Norges Bajen. Huruvida vi ska lägga någonvärdering i det eller ej struntar jag just nu i, men att de snittade över 15000 betalande per hemmafight i årets Tippeliga imponerar i alla fall på mig. Men då jag kollat upp deras priser på säsongskort så är förutsättningarna att få mycket folk riktigt bra. NOK 1250 för ett säsongskort i Klanen (deras klack) är riktigt, riktigt bra. Undrar hur deras höjning kommer se ut när de flyttar in i en ny arena?