söndag, december 04, 2005

Serie A - håckey?

Har precis genomlidit ett litet sömnpiller i form av italiensk fotboll, att jag aldrig lär mig – den suger så fett. Men det är väl precis som med hockey, jag går på en match per år bara för att påminnas varför jag inte gått på så länge – ruggigt trist sport helt utan identitet och känsla. Detta är väl kanske det enda som kan få mig att gå på hockey snart igen, men snacka om att man skulle känna sig som en riktigt ful snubbe om man satt och stirrade på småflickor i 3x20.

***

Surfade runt på lite sport- och fotbollsbloggar och hittade till Malmö Underground Support, inte nog med att man kan skratta gott åt deras avundsjuka och lillebrorskomplex, stor ironi när jag på samma sida läser en text med titlen ”smarta Hammarbyare, finns dem?” och ser denna annons på sidan.

***

I den allt hetare arenadebatten så slänger jag in en sprängskiss på ”IMG Arena” från Sydsvenskan. Ganska schysst vid första anblicken, men visst det saknar det tak som flera på Söderst@dions forum förespråkat under dagen.

***

Fascinerande hur nästan genomgående alla bloggar jag besökt idag nämner fröken Laul i negativa ordalag. Man kan ju nästan tro att vi fans har något emot honom ;)